ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ

  ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Στη σελίδα αυτή μπορούν να φιλοξενηθούν εργασίες συναδέλφων που έγιναν στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, της αγωγής σταδιοδρομίας, της αγωγής υγείας της τοπικής ιστορίας και ότι άλλο νομίζετε ότι αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα.

Η παρουσίαση μπορεί να γίνει με link σε ιστοσελίδα του σχολείου που φιλοξενείται ή να φιλοξενηθεί στο δικό μας χώρο αν είναι παρουσίαση κειμένου, προβολή powerpoint κλπ. σε συμπιεσμένη μορφή *.zip.

Για πληροφορίες απευθυνθείτε στο γραφείο Δ.Ε  

 

ΘΕΜΑ

ΣΧ. ΕΤΟΣ

ΤΟΜΕΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

ΣΧΟΛΕΙΟ

1

Η Μητρόπολη Γιαννιτσών

2001-2002

Τοπική Ιστορία

  1ο Γυμν. Γιαννιτσών

2

Επαγγέλματα στο Δήμο Κύρρου

2001-2002 Αγωγή Σταδιοδρομίας Γυμνάσιο Ν. Μυλοτόπου
3 Δημιουργία πρώτων οικισμών περιοχής Γιαννιτσών, ανάπτυξη και εξέλιξή τους 2001-2002 Περιβαλλοντική 1ο ΤΕΕ Γιαννιτσών
4

Σεισμός - Πρόληψη και αντιμετώπιση

2002-2003

Αγωγή Υγείας

Γυμνάσιο Ν. Μυλοτόπου

5 Ομάδα Αγωγής Υγείας 1ου Γυμνασίου Σκύδρας 2002-2003

Αγωγή Υγείας

1ο Γυμνάσιο Σκύδρας
6

«Μια πρώτη βουλή των Ελλήνων»

Των μαθητών οι κοινότητες φτιάχνουν άλλο γαλαξία!

2003-2004

Αγωγή Υγείας

Γυμνάσιο Ν. Μυλοτόπου
7 Σχέδιο έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού 2004-2005

Αγωγή Υγείας 

 3ο Ε.Λ. Γιαννιτσών

 

 

Υπολογίστε το βαθμό πρόσβασης για τα ΑΕΙ  και ΤΕΙ

(Πρόγραμμα του κ. Γκιώση Δημητρίου, καθηγητή του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών)

 

ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Σχέδιο αντισεισμικής προστασίας  

(Οδηγός συμπλήρωσης σχεδίου οργάνωσης αντισεισμικής προστασίας και εκκένωσης σχολείου.)

Σύνταξη: Μενέλαος Μιχαηλίδης Μαθηματικός

Προστατευτείτε από το σεισμό      

(Προβολή powerpoint για την αντισεισμική προστασία)

Σύνταξη: Μενέλαος Μιχαηλίδης Μαθηματικός

 

 

ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΑΣ

 

 

Μαθηματικοί Διαγωνισμοί & Ολυμπιάδες Ε' και ΣΤ' Δημοτικού

Συγγραφείς : Σωκράτης Ρωμανίδης – Έφη Γυριχίδου

Απόσπασμα από τον πρόλογο των δύο βιβλίων :

«Από το 1973 ήδη, ο Morris Kline, εκφράζοντας εύστοχα την απορία της παγκόσμιας μαθηματικής κοινότητας μπροστά στα επώδυνα αποτελέσματα της κυριαρχίας των "Νέων μαθηματικών" στην εκπαίδευση, αναρωτιόταν "Γιατί δεν μπορεί να κάνει πρόσθεση ο Γιάννης". Εκείνος ο Γιάννης μεγάλωσε, έκανε οικογένεια και τα παιδιά του πήγαν στο σχολείο και -ενδεχομένως- ούτε αυτά μπορούν να κάνουν πρόσθεση. Η διερεύνηση των αιτιών για τον μαθηματικό αναλφαβητισμό των μαθητών είναι σημαντική -συχνά όμως αγνοείται το ενδεχόμενο ο (κάθε) Γιάννης να μην θέλει να μάθει! Και, φυσικά, αυτή η συζήτηση γίνεται εις βάρος του Γιάννη που θέλει! Ας δούμε, λοιπόν, την περίπτωση αυτού του μαθητή: τον χρησιμοποιούμε στην τάξη για να δώσει τη σωστή απάντηση μόνον όταν οι υπόλοιποι δεν μπορούν. Κατά βάση τον αγνοούμε, δίνοντας ευκαιρίες για συμμετοχή στους αδύναμους μαθητές. Πηγαινοέρχεται από και προς το σχολείο με την αίσθηση ότι δεν του προσφέρει τίποτα. Τα παιδιά αυτά υφίστανται έναν ιδιότυπο ρατσισμό. Αντί να αντιμετωπίζονται θετικά, ως προικισμένα άτομα, που πρέπει να καλλιεργήσουν το ταλέντο τους, αφήνονται μόνα στον παράξενο κόσμο τους! Πρέπει να προσφέρουμε πνευματική τροφή, στους μαθητές αυτούς, με πλήρη συναίσθηση ότι αποτελούν το μέλλον, την επένδυση της χώρας. Ο κόσμος στον οποίο θα ζήσουν κινείται με γρήγορους ρυθμούς -δεν πλήττει! Στην κατεύθυνση της προσφοράς στα ταλαντούχα παιδιά, παραδίδουμε στην κυκλοφορία τα βιβλία "Μαθηματικοί Διαγωνισμοί και Ολυμπιάδες Ε' και Στ' Δημοτικού" των εξαίρετων συναδέλφων Σωκράτη Δ. Ρωμανίδη και Έφης Ν. Γυριχίδου, τους οποίους και ευχαριστώ, γιατί επέλεξαν τη "Μαθηματική Βιβλιοθήκη" για την έκδοσή τους.»

Ελένη Μήτσιου  

 

 

Μαθηματικά Β' Γυμνασίου

 

Συγγραφείς : Σωκράτης Ρωμανίδης – Έφη Γυριχίδου

Εκδόσεις Κέδρος 2007  σελ. 677

Το βιβλίο είναι οργανωμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να ανταποκρίνεται στις  ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή.

 

Σε κάθε ενότητα :

 

Παρουσιάζεται η θεωρία με τρόπο απλό και κατανοητό, ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να την εμπεδώσουν.

Ακολουθούν οι απαντήσεις στις ερωτήσεις κατανόησης και οι λύσεις των ασκήσεων του σχολικού εγχειριδίου με τρόπο σαφή και εύκολα αντιληπτό.

Έχει επιλεγεί μια σειρά πιο απαιτητικών ασκήσεων, με τη λύση τους , για να οξύνουν περισσότερο τη μαθηματική κρίση των μαθητών.

Προτείνονται ερωτήσεις βαθύτερης κατανόησης, που θα βοηθήσουν στο να γίνουν κατανοητές οι μαθηματικές έννοιες της ενότητας.

 

Ο Σωκράτης Ρωμανίδης είναι καθηγητής Μαθηματικών στο 3ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών . 

Άλλο έργο του είναι το βιβλίο «Η Άλγεβρα στις Μαθηματικές Ολυμπιάδες» που εκδόθηκε το 2006 από τις εκδόσεις Κέδρος .

 

Η Έφη Γυριχίδου είναι καθηγήτρια Μαθηματικών με πολύχρονη διδακτική εμπειρία .   

 

 

 

Η Άλγεβρα στις Μαθηματικές Ολυμπιάδες 

Από τις εκδόσεις «Κέδρος»

Το βιβλίο απευθύνεται στους μαθητές που αγαπούν τα Μαθηματικά και επιθυμούν να συμμετέχουν με επιτυχία στους διαγωνισμούς της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας .

Αλλά και στους συναδέλφους μου καθηγητές των Γυμνασίων και Λυκείων που θέλουν να ασχοληθούν στην τάξη με κάποιες από τις «απαιτητικές» ασκήσεις των Μαθηματικών διαγωνισμών και Μαθηματικών Ολυμπιάδων που διεξάγονται στην Ελλάδα αλλά και σε όλον τον κόσμο .  

             Σωκράτης Ρωμανίδης                                  Μαθηματικός  

Ο κ Ρωμανίδης είναι καθηγητής του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών

 

Τρείς μνήμες και δύο ζωές

 

Π. Σ. Χατζημωυσιάδης

Εκδ. Μεταίχμιο

 

 

1989,1998, 2004, ένας αιώνας κλεισμένος σε τρεις διαδοχικές μνήμες και δύο απότοκες ζωές. Απ' το φευγιό του Πόντου, στη θυσία του Μεσόβουνου και απ' την πτώση του τείχους στο κυνήγι του επιούσιου, τέσσερεις γενιές απόγνωσης, αγώνα, διάψευσης και κατανάλωσης, και μία ακόμα πέμπτη, η γενιά της μοναξιάς που ανασύρουν σπαράγματα απ' τη νεοελληνική περιπέτεια, προσπαθούν να διαφυλάξουν τη μνήμη της να κατανοήσουν  το λόγο της και να ψηλαφίσουν τις πληγές της.

 

Ο Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης γεννήθηκε το 1970 στα Γιαννιτσά. Είναι φιλόλο­γος, εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και έχει ασχοληθεί με το εκπαι­δευτικό βιβλίο.

 

Έκφραση – Έκθεση

Γ΄ Ενιαίου Λυκείου 

Π. Σ. Χατζημωυσιάδης

Εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα 2001, σελ. 410 

Το βιβλίο αυτό είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στο νέο σχολικό εγχειρίδιο της Έκφρασης – Έκθεσης Γ΄ Λυκείου και αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη διδασκαλία και την εξέταση του μαθήματος, εφόσον αποσκοπεί να βοηθήσει τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς όχι μόνο να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες του σχολικού εγχειριδίου, αλλά και να προετοιμαστούν κατάλληλα για τις ευρύτερες απαιτήσεις του γλωσσοεκφραστικού μαθήματος.

Η διάρθρωση του περιεχομένου ακολουθεί πιστά την οργάνωση του σχολικού βιβλίου και σε κάθε κεφάλαιο περιλαμβάνει:

·      συμπυκνωμένη, απλουστευμένη και συμπληρωμένη τη θεωρία,

·      απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις – ασκήσεις του σχολικού βιβλίου,

·      συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας,

·      κριτήρια αξιολόγησης για τον έλεγχο των αποκτημένων γνώσεων.

Η Νεοελληνική Γλώσσα στο Ενιαίο Λύκειου

α΄ & β΄ & γ΄ τόμος

Π. Σ. Χατζημωυσιάδης – Μ. Κ. Αθανασίου

         Εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα 2002

 Το τρίτομο αυτό βιβλίο καλύπτει πλήρως τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη των είκοσι θεματικών κύκλων της Α΄ και Β΄ και Γ΄ Λυκείου και περιέχει το απαραίτητο ιδεολογικό και γνωστικό υλικό για την ολοκληρωμένη προετοιμασία και εξάσκηση των μαθητών. Το υλικό του είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στο νέο πνεύμα του μαθήματος και αποτελείται από:

·      στοιχεία θεωρίας, που περιέχουν μια γενική κατατόπιση γύρω απ’ τον τρόπο εξέτασης του μαθήματος και τις ασκήσεις/εργασίες που περιλαμβάνει,

·      δοκίμια, που επεξεργάζονται και αναλύουν το βασικό ιδεολογικό περίγραμμα των νέων θεματικών ενοτήτων,

·      κριτήρια αξιολόγησης, που έχουν διαμορφωθεί κατά το πρότυπο των εξετάσεων και περιλαμβάνουν αυστηρά επιλεγμένα κείμενα  και μία πληθώρα ασκήσεων για την πληρέστερη προετοιμασία στους δεδο­μένους ανά τάξη θεματικού κύκλους,

·      παράρτημα που περιέχει τις απαντήσεις στις ασκήσεις και στις ερωτήσεις των κριτηρίων αξιολόγησης.

Έκφραση – Έκθεση

Νεοελληνική Γλώσσα

         Π. Σ. Χατζημωυσιάδης – Μ. Κ. Αθανασίου

Εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα 2004, σελ. 396

Το βιβλίο αυτό περιέχει σε ενιαίο και ευσύνοπτο σύνολο όλα τα θεω­ρητικά στοιχεία και όλες τις θεματικές ενότητες, που συνιστούν τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου. Αποτελεί λοιπόν μια ολοκληρωμένη και μεθοδική πρόταση για την προετοιμασία των μαθητών, που περιλαμβάνει:

·      την έκθεση των απαραίτητων στοιχείων θεωρία,

·      τη διαγραμματική παρουσίαση του ιδεολογικού υλικού κάθε θεματικής ενότητας,

·      κριτήρια αξιολόγησης, συναφή με την εξεταζόμενη ενότητα και κατάλληλα για την εξάσκηση των μαθητών,

·      παράρτημα με όλες τις περιλήψεις και τις απαντήσεις των κριτηρίων αξιολόγησης

ΤΕΕ 2ος κύκλος - Νέα Ελληνικά 

Π. Σ. Χατζημωυσιάδης – Μ. Κ. Αθανασίου

Εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα 2003, σελ. 359

 Το βιβλίο αυτό παρέχει στον εκπαιδευτικό και το μαθητή ένα ολοκληρωμένο υποστηρικτικό υλικό για τη διδασκαλία και την πανελλήνια εξέταση του μαθήματος των Νέων Ελληνικών για το 2ο κύκλο των ΤΕΕ, το οποίο περιέχει:

·      την ανάλυση όλων των κειμένων του σχολικού βιβλίου, βασικών και παράλληλων.

·      τον εντοπισμό θέματος και θέσης, την τιτλοφόρηση παραγράφων και νοηματικών ενοτήτων, την εξέταση της δομής και την περιληπτική απόδοση του νοήματος στην περίπτωση των λογοτεχνικών κειμένων.

·      τις απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις που συνοδεύουν τα βασικά κείμενα.

·      πρόσθετο υλικό εξάσκησης (ερωτήσεις και θέματα παραγωγής λόγου) για τα βασικά και τα παράλληλα κείμενα.

 

Ο κύριος Χατζημωυσιάδης είναι καθηγητής του 2ου ΓΕΛ Γιαννιτσών ( epopteia@hol.gr )

Δείτε επίσης τις εκδόσεις της Αγωγής Υγείας

ΤΜΗΜΑΤΑ     ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ     ΣΧΟΛΕΙΑ     Ο ΤΟΠΟΣ     Β'ΕΛΜΕ     ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ