Επάνω ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΚΕΘΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΕΑ

 

ΚΕΘΙ

 

 

ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ

 

 

ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ

ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

Η Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Νομού Πέλλας και στο πλαίσιο της εφαρμογής προγραμμάτων της κατηγορίας πράξεων 4.1.1.γ "Ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών και Παρεμβατικά Προγράμματα για την προώθηση της Ισότητας των φύλων" του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ με φορέα υλοποίησης το Κέντρο Έρευνας για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.),πραγματοποίησε ενημερωτική ημερίδα παρουσίασης των παρεμβατικών προγραμμάτων των σχολικών μονάδων, τα οποία υλοποιήθηκαν στη διάρκεια του σχολικού έτους 2003-04 με τους ειδικούς τίτλους:

 

1.   "Άνδρας-Γυναίκα: ¨παρατάξεις¨ φύ(ί)λα προσκείμενες; Τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις ως παράγοντες παραμόρφωσης της πραγματικότητας και της αλήθειας για τα δύο φύλα" 

      Συντονιστική σχολική μονάδα:  Γυμνάσιο Ν. Μυλοτόπου,

Συμπράττουσες σχολικές μονάδες: 1ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών, 3ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών,

                                                   Γυμνάσιο Ν. Καρυώτισσας, 1ο  ΤΕΕ Γιαννιτσών, 2ο ΤΕΕ Γιαννιτσών.

 

2.  "Η παρουσία και ο ρόλος των δύο φύλων μέσα από τα διδακτικά εγχειρίδια. Η σύνδεσή

      τους με τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα",

      Συντονιστική σχολική μονάδα:  2ο Γυμνάσιο Σκύδρας,

Συμπράττουσες σχολικές μονάδες: Γυμνάσιο Άρνισσας, 1ο Γυμνάσιο Έδεσσας,

                                                   1ο Γυμνάσιο Αριδαίας, 1ο ΤΕΕ Αριδαίας.

     

      ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ:

             1η φάση:   παρουσίαση προγραμμάτων διδακτικής παρέμβασης και παρεμβατικών

     δραστηριοτήτων.

             2η φάση:   θεατρική παράσταση του έργου "ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΥΣΕΣ" του Αριστοφάνη,

                             από το πρόγραμμα παρεμβατικής δραστηριότητας της μαθητικής ομάδας

                             του 1ου Γυμνασίου Αριδαίας.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

 

 

 

 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ 2000 - 2006

(ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ)

 

Άξονας 4, Μέτρο 4.1, Ενέργεια 4.1.1

Κατηγορία Πράξης 4.1.1.α

 

“Ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών και Παρεμβατικά Προγράμματα

για την Προώθηση της Ισότητας των Φύλων” 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ:   ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΥ ΜΥΛΟΤΟΠΟΥ

 

ΚΟΙΝΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ :  « Άνδρας-Γυναίκα: ¨παρατάξεις¨ φύ(ί)λα προσκείμενες;  Τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις ως παράγοντες παραμόρφωσης της πραγματικότητας και της  αλήθειας για τα δύο φύλα »

 

Επιμορφώτρια ΚΕΘΙ:  

 Αθανασάκη Ειρήνη

 

Επιμορφωτής ΥΠΕΠΘ: 

 Κιουρτσής Κων/νος

 

Συντονιστής Σύμπραξης:  

Μιχαηλίδης Μενέλαος

 

Αναπληρωτής Συντονιστής:

Ντίτουρας Δημήτριος

 

ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

ΕΚΠ/ΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΕΙΔΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Συντονισμός

1

Γυμνάσιο Ν. Μυλοτόπου

Παρεμβατική Δραστηριότητα

 

Διεξαγωγή έρευνας με θέμα: «φύλο και μαθηματικά». - Τάξη Γ’

Παρεμβατική Δραστηριότητα

 

Διεξαγωγή έρευνας με θέμα: «Η γυναίκα στην πολιτική» - Τάξη Γ’

2

1ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών

Διδακτική παρέμβαση

Νεοελληνική Γλώσσα

Τάξη Β’

 

Διδακτική παρέμβαση

Οικιακή οικονομία

Τάξη Β’

 

3

3ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών

Διδακτική παρέμβαση

Οικιακή οικονομία

Τάξη Β’

 

Παρεμβατική Δραστηριότητα

 

Διερεύνηση στερεότυπων και προκαταλήψεων για τα δύο φύλα στη Γαλλία του χτες και του σήμερα – Τάξη Β’

4

1ο ΤΕΕ Γιαννιτσών

Παρεμβατική Δραστηριότητα

 

Διεξαγωγή έρευνας με θέμα: «η συμμετοχή των δύο φύλων σε πολιτιστικούς συλλόγους και κοινωνικές οργανώσεις» - Τάξη 1ος κύκλος Ηλεκτρολόγων εγκαταστάσεων

Παρεμβατική Δραστηριότητα

 

Διεξαγωγή έρευνας με θέμα: «γυναίκα και γεωργία» - Τάξεις  Α’ και Β’ κύκλος Γεωπονίας

5

2ο ΤΕΕ Γιαννιτσών

Παρεμβατική Δραστηριότητα

 

Διερεύνηση στερεότυπων και προκαταλήψεων στις συντροφικές σχέσεις εφήβων αγοριών και κοριτσιών – Τάξη Α’ Υγείας πρόνοιας

Διδακτική παρέμβαση

Αγωγή υγείας

Τάξη Α’ Υγείας πρόνοιας

 

6

Γυμνάσιο Καρυώτισσας

Διδακτική παρέμβαση

Ιστορία

Τάξη Γ’

 

Διδακτική παρέμβαση

Οικιακή οικονομία

Τάξη Β’

 

 

Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται οι καθηγητές που συμμετέχουν από κάθε σχολείο και οι τίτλοι των παρεμβατικών προγραμμάτων που εφαρμόζουν

ΚΟΙΝΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ:

« Άνδρας-Γυναίκα: ¨παρατάξεις¨ φύ(ί)λα προσκείμενες;  Τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις ως παράγοντες παραμόρφωσης της πραγματικότητας και της  αλήθειας για τα δύο φύλα »

ΣΧΟΛΕΙΟ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΥ ΜΥΛΟΤΟΠΟΥ

(Συντονίστρια Εκπαιδευτική Μονάδα) 

ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ 

Παρεμβατική δραστηριότητα

Θέμα: «Υστερούν τα κορίτσια στα μαθηματικά έναντι των αγοριών;»

Τάξη Γ’ 

ΝΤΙΤΟΥΡΑΣ   ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 

Παρεμβατική δραστηριότητα

Θέμα: «Διαπρέποντας στην… πολιτική κουζίνα;»

Τάξη Γ’    

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

 

ΑΛΙΚΗ ΙΓΝΑΤΙΑΔΟΥ

            Διδακτική παρέμβαση

Θέμα: «Στερεότυπα και προκαταλήψεις για τα δύο φύλα στα κείμενα  της Νεοελληνικής Γλώσσας»

 Νεοελληνική Γλώσσα - Τάξη Β΄ 

ΣΑΜΑΡΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

            Διδακτική παρέμβαση

Θέμα: «Τα αγόρια ή τα κορίτσια πιο υπεύθυνα στην οικολογία/οικοτεχνολογία, την υγεία και την οργάνωση της οικογενειακής ζωής;»

Οικιακή οικονομία - Τάξη Β΄ 

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

ΤΣΑΝΗ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ

Διδακτική παρέμβαση

Θέμα: «Οικογένεια και ισότητα – πόλοι στην οικογένεια»

 Οικιακή οικονομία -Τάξη Β’ 

ΜΥΛΟΝΟΓΛΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ

Παρεμβατική δραστηριότητα

Θέμα: «Η οπτική μιας Γαλλίδας φεμινίστριας (Σιμόν ντε Μπωβουάρ) απέναντι στις προκαταλήψεις της εποχής της και της κοινωνίας της. Ισχύουν αυτές σήμερα στην δική μας κοινωνία;»

 Τάξη Β’ 

1ο ΤΕΕ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

ΜΠΑΧΑΡΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ

Παρεμβατική δραστηριότητα

Θέμα: «Η παρουσία των δύο φύλων στην πολιτιστική και κοινωνική ζωή»

 Τάξη: Β’ κύκλος Ηλεκτρολόγων εγκαταστάσεων

ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ ΜΑΡΙΑ 

Παρεμβατική δραστηριότητα

Θέμα: «Η γυναίκα στη γεωργία»

 Τάξη: Α’ και Β’ κύκλος Γεωπονίας 

2o  TEE  ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

ΒΛΑΪΚΟΥΔΗ  ΣΤΑΜΑΤΙΑ

Παρεμβατική δραστηριότητα

Θέμα: «“ Αγόρια ιππότες, κορίτσια μαύρες κότες!’’  Μύθος ή πραγματικότητα; Στερεότυπα και προκαταλήψεις στις συντροφικές σχέσεις εφήβων αγοριών κοριτσιών»

Τάξη Α’ Υγείας πρόνοιας 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ  ΗΛΙΑΝΑ

 

Διδακτική παρέμβαση

Θέμα: « Έφηβος – έφηβη: ίσες ευκαιρίες στην πορεία προς την αυτογνωσία – αυτοεκτίμηση – αυτοδιάθεση. Προκαταλήψεις του περιβάλλοντος. Στάσεις και συμπεριφορές»

Αγωγή υγείας - Τάξη Α’ Υγείας πρόνοιας

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΡΥΩΤΙΣΣΑΣ

ΚΥΡΛΗ ΑΝΝΑ 

Διδακτική παρέμβαση

Θέμα: «Γυναίκες στην αντίσταση»

Ιστορία - Τάξη Γ’- Ενότητα τοπικής ιστορίας

ΓΚΟΥΝΖΟΥΔΗ ΠΗΝΕΛΟΠΗ

            Διδακτική παρέμβαση

Θέμα: «Καταναλωτικά πρότυπα ανδρών & γυναικών σε σχέση με τη διατροφή, όπως προβάλλονται από τα Μ.Μ.Ε.»

Οικιακή οικονομία - Τάξη Β’ 

Χρήσιμα για τους υπεύθυνους καθηγητές της σύμπραξης

 Οδηγός εφαρμογής (doc)

Επισκεφτείτε τη ιστοσελίδα του ΚΕΘΙ

 

 

 

Επίσκεψη των σχολείων της σύμπραξης ( του Γραφείου Δ.Ε. Πέλλας) στον Αγροτουριστικό Συνεταιρισμό Γυναικών Ποροϊων Σερρών στις 8 Μαϊου 2004

 

 

Το Σάββατο 8 Μαϊου 2004 οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του ΚΕΘΙ με τους/τις υπεύθυνους/ες καθηγητές/τριες τους επισκέφτηκαν τον Αγροτουριστικό Συνεταιρισμό Γυναικών των Ποροϊων Σερρών.

Στον χώρο του καταστήματος του συνεταιρισμού οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητες των γυναικών, τους λόγους που οδήγησαν αυτές στη σύσταση του συνεταιρισμού, καθώς και για τα προβλήματα που συναντούν με αυτή τους την ενασχόληση.

Οι υπεύθυνες κυρίες του συνεταιρισμού  απάντησαν σε ερωτήσεις των μαθητών/τριων αλλά και των συνοδών καθηγητών/τριων.

 

 

Φωτογραφίες από την επίσκεψη

 

 

 

Στη φωτογραφία διακρίνονται από αριστερά οι καθηγητές/τριες: Ιγνατιάδου Αλίκη , Μιχαηλίδης Μενέλαος , Νικολαϊδου Μαρία, Σαμαρά Αναστασία, Μπαχαράκης Θωμάς, Γκουνζούδη Πηνελόπη, και Ντίτουρας Δημήτριος

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

«Μια πρώτη βουλή των Ελλήνων»

Των μαθητών οι κοινότητες φτιάχνουν άλλο γαλαξία!

 

 

 

  ΤΜΗΜΑΤΑ     ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ     ΣΧΟΛΕΙΑ     Ο ΤΟΠΟΣ     Β'ΕΛΜΕ     ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ